Pages

Saturday, May 7, 2011

Sape aku?....

Assalamualaikum...

aku tak tau nak taip ape...untok pengetahuan korang..aku bukan la jenis yang suka taip2 ni..aku suke bace je...




ermm...aku wat blog ni ngan tema 'Rasulullah kekasihku' sebab skang ramai yang dah lupe 'kekasih sebenar'..moge2 blog aku ni akan sentiase ingatkan aku dan korang 'kekasih sebenar' kiter...



Kali ni aku nak citer sal kisah student ipta yang bermimpi bertemu ngan Rasulullah..aku bace kisah ni kat 1 blog ni..blom mule bace aku dah nangis...air mate dah mula bermain kat mate aku..pas abeh bace...aku nangis tak henti2..aku cube pujuk mate aku jangan nangis..tapi tetap nangis gak..lame gak aku nak tenteramkan diri aku...bla keadaan dah ok...aku pun dah tak nangis...aku tanye pada diri aku...aku cube bandingkan aku ngan student ipta tu..dia seorang hafizah..30 juzuk dah tesemat dalam hati dia dah..hari2 dia ngapal..2 m/s sehari....ermm aku lak tak payah nk cakap la..bla ade tasmid je ngapal..itu pun dah merungut..banyak la..padahal 1 m/s untok seminggu tu...(aku senyum sorang2)..yang ni aku memang tabik la kat dia..diuji ngan kesakitan..bukan sakit2 bese...bla aku pk kalau tejadi kat aku la...moh hari2 aki meraung..ye la...aku luka cket dah mengeluh..hatta kene gigit nyamuk pun leh lagi maki2 nyamuk 2..dan dah semestinya aku mengeluh lagi...(kali aku tesenyum nampak gigi lak)...dia saket dia tetap sabar..dia tetap gagahkan diri ambek air wuduk kat bilik air 2 n solat...tapi kalau aku..huhuhu..nak solat pun kene ade orang ambek kan air wuduk..korang cam 2 gak ke?...ke korang cam dia?....hihihihi...(aku ketawe manje...).. walaupun dia saket.. hari2 dia bace Quran n qiamualail...tapi aku lak..bace Quran?...entah la...qiamulail??...jawapannye... beselimut atas katil la jawabnye...hehehehe...(aku ketawe agak kuat cket)...dan ape nak aku katekan dia memang layak mimpi jumpe ngan Rasulullah....tapi kalau aku.......................................hohohohohohohoho...(kali ni aku ketawe ngn tebahak2nye)...smpai dak bilik aku pun pelik..hehehehe....xlame bape minit..aku diam smula...lagi diorang pelik..mula2 senyum..pas 2 ketawe dan pas 2 diam lak...aku tak kesah diorang nak pk ape pun...pe pun dalam diam aku tu..aku cakap dalam hati aku....aku nak sangat jumpe Rasulullah walaupun aku rase tak layak jumpe ngan Baginda =(.............................TAMAT.........................

P/S: aku citer bukan nk aibkan aku tp untok kiter same2 muhasabah diri kiter....

No comments:

Post a Comment