Pages

Saturday, October 15, 2011

Saat ujian melanda

Kadang2 bila datang je ujian...aku mesti jadi cam ni....


Dok termenung...pikir masalah...kenape jadi cm ni..nape jadi cam 2.....kadang2 aku macam ni....



Dok nangis sorang2 sebab aku  jenis susah luahkan masalah kat orang tak tentu pasal...bila aku rase bleh aku pendam..aku akan pendam...tapi tak leh aku akan luahkan kat orang2 yang rapat dengan aku je..kadang2 bila orang len ade masalah..aku lak yang tukang nasehat..(tak reti nasehat pun tapi orang dah dalam masalah kan..kecian lak tengok)....mase 2 la aku ingat ayat2 ni...

“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya” – al-Baqarah : 286.


“Dan janganlah kamu berasa lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang yang beriman” – ali Imran : 139.


“Dan mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan (solat) itu sungguh berat, kecuali bagi orang yang khusuk” – al-Baqarah : 45



Pas aku baca ayat maksud Al-Quran kat atas ni..aku terus jadi cam ni...




P/s:Tapi kadang2 bila aku luahkan je masalah aku kat orang mesti ade yang ketawe, marah, n macam2 lagi....wat aku tambah strees lagi....argggghhhh...macam menambah lagi masalah aku yang dah sedia ada...aish....

No comments:

Post a Comment