Pages

Wednesday, February 22, 2012

Cinta Shirah (Part 5)

   "Abang..boleh tak abang janji dengan sayang?" Aku berkata dengan lembut. Lalu aku meramas tangannya. Aku letakkan kepalaku ke dadanya.
   "Janji apa sayang?" Ashraf agak terkejut. Aku mengangkat kepalaku. Aku senyum lalu mencium tangannya. "Janji dengan sayang..bila sayang dah tiada nanti...." Aku tidak sempat menghabis kata-kataku, Ashraf memelukku. "Sayang...kenapa sayang cakap macam tu..abang sayang sangat sayang".
    Aku leraikan pelukkannya. "Abang...janji dengan sayang...abang akan didik anak kita menjadi anak yang solehah ye..". "Kita sama-sama didik anak kita nanti ye...solehah macam ummi dia" Ashraf mencubit pipiku. Aku tersenyum lalu meletak semula kepalaku kedadanya.
    Ashraf terduduk. "Mana anak saya?" kata Ashraf. "Anak Encik Ashraf ada diruangan bayi, mari ikut saya" balas doktor.
  "Sayang buat apa tu?" Ashraf memelukku daripada belakang. "Shirah baca buku ni.." kata aku sambil menunjukkan cover hadapan buku.
    Ashraf melepaskan pelukkanya lalu duduk disisiku. "Oh..buku nama-nama si comel, sayang nak bagi nama apa anak kita nanti?" Tanya Ashraf sambil mengusap perutku. "Fatimah Azzahrah..boleh tak abang?. Tanyaku. "Boleh sayang..." Ashraf mencium pipiku. "Terima kasih abang" aku memeluk Ashraf.
    Ashraf memulas tombol pintu, langkahannya terhenti, dia mengangkat si kecil lalu melaungkan azan ditelinga si kecik itu. "Fatimah Azzahrah..anak abi yang abi sayang......" Ashraf tidak sempat menghabiskan kata-katanya. Dia terdengar suara memanggilnya. Dia begitu kenal suara itu. Lalu dia menoleh.


Bersambung....

No comments:

Post a Comment