Pages

Monday, July 2, 2012

Nur Ain

"Ana rasa nak kahwin disini" kata Hafiz.  Hafiz belajar di luar negara. Dia suka merantau mencari ilmu. "Dengan siapa Fiz..? Hafiz dah jumpa ke? balasku. Aku seperti tidak percaya dengan kata-katanya. Air mata mula bergenang di tubir mata. "Dah jumpa..dengan orang yang belajar di tempat Hafiz ni". Aku terdiam. Aku tekup mulut dengan tangan agar Hafiz tidak dengar aku menangis. "Nur Ain..Nur Ain..." panggil Hafiz. "Ya Fiz, baguslah tu..tahniah Hafiz..sekarang ain busy..maaf ya..lain kali kita berbual lagi ya..assalamualaikum" Bohong aku kepada Hafiz. "Maaf ya Nur Ain kalau ana menganggu..waalaikummussalam" jawab Hafiz. Aku memegang erat handset di tanganku. Aku buka satu persatu mesej-mesej yang dihantar oleh Hafiz semasa aku mula mengenalinya. Semua mesejnya berunsur nasihat dan mampu membuat hatiku tenang. "Ain.." panggil Aishah. Aku tersentak. Handset terlepas daripada tanganku.



Bersambung.....


No comments:

Post a Comment