Pages

Monday, November 12, 2012

AKU PERGI SEBELUM MEREKA




السلام عليكم


Di dalam bas, dari sebuah cerita ke sebuah cerita kami kongsikan, maklumlah kami tidaklah kerap bertemu, sesekali  sahaja bertemu, jika sudah bertemu macam-macam perkara  kami bualkan, gelak ketawa, sedih, merajuk semuanya ada, tidak terlintas di fikiran aku untuk mengajukan satu soalan, soalan yang berkaitan dengan soal perasaan, mungkin bagi sesetengah orang tidak akan dapat menerima  pertanyaanku, tetapi seseorang disebelahku adalah seorang yang telah mengharungi pelbagai ranjau kehidupan, jika aku mengingati apa yang berlaku timbul rasa menyesal dalam diriku dan kagum melihat usaha dan tekadnya untuk berjuang mencari ilmu dibumi usim ini, 

Saya:   Mesti awak teringat kat dia kan..(sambil wat muka sedih..-_-)
Dia:    Siapa ain?
Saya:  Arwah….
Dia:   Oooo…tu la ain…bila masa2 je ALLAH ambil semula ain…
Saya: ye……(-_-)

Pandanganku alihkan ke luar, kata-katanya ringkas tetapi cukup buat aku tersedar kembali, apa yang aku miliki sekarang bukanlah milikku, ia hanya sekadar pinjaman belaka, suatu saat nanti akan dikembalikan kepada TUAN PUNYA SEGALA2NYA, banyangan silih berganti di benak fikiranku, keluarga, “si dia”, dan sahabat2, semuanya adalah pinjaman buatku untuk menjadi pelengkap hidupku, suatu saat nanti mereka juga akan kembali, ya ALLAH…adakah aku sudah bersedia untuk setiap perkara itu….(-_-)..

Aku pinta biarlah aku pergi dulu sebelum mereka..(~_~)

No comments:

Post a Comment