Pages

Thursday, January 19, 2012

Persahabatan (peristiwa 1)

(“Eh ain, ainal tak balik ke?...”..sapa seorang kawan…aminah namanya…seorang yang comel apabila tersenyum… “dia balik esok…” jawabku ringkas.… “ooo…selalunya awak ngan dia”….aku hanya balas dengan senyuman… )<--------- huhuhu…skemanya ayat ni…ermm..mula2 aku sorang je ke ktm…tapi nek seb bek ade 2 orang member aku nip n nak ke ktm….xde la aku rase takut sangat….sampai ke ktm…kitorang pun beli  la tiket…kene guna mesin..kaunter tutup lak…aish…lecehnye..huhuhu…akhir tiket dpt gak dikeluarkan dari mesin 2 setelah beberapa kali duit masuk kuar…xmo masuk2…huhuhu…aku pn angkat beg  nak nek tangga…. “ain!!..”..terus aku toleh… “selamat bercuti…bye….”…sahut aminah …aku pn terus  melambai sambil tersenyum…( wah…ttbe aku rase teharu…xtau nape…^_^)



::pesanan Nabi Muhammad sallallahu alaihi wasallam yang mana baginda telah mengatakan, antara tujuh golongan manusia yang akan diberi perlindungan oleh Allah dalam naungannya pada hari yang tiada naungan melainkan perlindungan Allah itu sendiri ialah dua orang yang saling mencintai kerana Allah yang mana mereka berkumpul dan berpisah kerana Allah (Hadis riwayat Abu Daud, Tirmidzi dan Ibnu Majah):: ^_^

1 comment:

  1. Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi s.a.w. bersabda: "Tidak sempurna iman seseorang daripada kamu sehinggalah ia lebih mencintaiku daripada bapanya, anaknya dan manusia seluruhnya."
    ( Riwayat al-Bukhari dan Muslim )

    ReplyDelete