Pages

Sunday, August 19, 2012

NIAT NAK KAHWIN

Assalamualaikum...tengah jalan2 tengok blog orang...tibe2 jumpe satu blog citer sal TAK KAPEL TAPI KAPEL..tajuk pun cam menarik gak...bace punye bace...siap angguk2 kepale...geleng2 kepale...ermmm...ade satu part yang wat ain tertarik..nak tau?...bace kat bawah ni..(^_^)

"Saya dah pasang niat nak berkahwin dengan dia."
Alhamdulillah, bagus! Inilah yang sepatutnya menjadi aim kita apabila kita hendak menjalinkan apa-apa hubungan intim dengan si dia.

Tetapi, ingin saya ingatkan bahawa niat tersebut harus diiringi dengan azam dan usaha untuk bersedia. Jangan kita anggap perkahwinan ini sebagai jalan keluar zina. Sebaliknya, kita harus lihat perkahwinan ini sebagai jalan menuju syurga. Nampak seperti sama tapi mentaliti di sebaliknya amatlah berbeza.


Hohoho...kebanyakkan orang sekarang niat nak kawen...tapi tak de usaha dan xbesedia lagi...kalau xbesedia lagi watpe dekati hati perempuan 2..dan bagi harapan yang besar kat pompuan 2..kalau ade niat kawen 2 terus je la jumpe wali pompuan 2..watpe lagi tunggu nak kumpul dosa banyak2...kenape tak cakap je "saya suka awk, saya nak jumpa mak dan ayah awak..kiter kawen ye sebab saya nak wat pahala banyak2 ngan awak..saya sayang awak...saya tak akan benarkan api neraka sentuh orang yang saya sayang.."<----kalau la ade yang kate cam ni...kan best n bagus tapi ni tak de...ok la..2 je la ain nak citer....daaa....  Assalamualaikum..(^_^)

1 comment:

  1. kahwin?
    sape tak nak kahwin..
    banyak faktor yang buat orang tangguh kahwin sekarang nie..
    tapi nak tak nak kene solvekan jugak :)

    <a href="www.kadkahwinonline.com>Kad Kahwin Online</a>

    ReplyDelete