Pages

Sunday, February 3, 2013

HADIAH TERINDAH

Assalamualaikum...

Sebuah pertemuan yang tidak akan saya lupa untuk selamanya, biarpun ia telah menjadi kenangan, saya akan terus peluk erat kenangan itu kerana ia adalah hadiah yang terindah buat saya, seseorang yang sentiasa berada dalam suka dan duka bersama saya, sentiasa memberi saya nasihat dan pendorong untuk terus semangat dalam hidup ini, dia tidak jemu dalam mendengar setiap keluhan dan masalah saya, walaupun sifat saya yang suka menghentikan percakapan tanpa meneruskannya, dia tetap sabar sehingga saya menyambungnya semula, dia tidak langsung memaksa saya, begitu indah peribadinya, saya harus terima setiap pertemuan ada perpisahan, beratnya saya nak lepaskan insan sebaik dia, terlalu baik bagi saya tetapi saya harus redha dan ikhlaskan, semuanya telah tertulis di dalam buku takdir saya, adakah akan hadir lagi seseorang sepertinya dalam hidup saya?, pertemuan dalam kegembiraan dan perpisahan dalam tangisan kerana dia adalah 1 dalam 1000 mungkin, dia yang suka mencari ilmu dari syiria sehingga yaman telah memberi semangat untuk saya terus mencari ilmu, menimba ilmu sebanyak mungkin, terima kasih kerana menjadi sahabat saya walaupun hanya sebentar cuma, semoga kau bahagia di bumi yaman bersama zaujahmu tersayang.....

Lagu ini saya tujukan pada sahabat saya NIK FARHAN, yang berada dibumi yaman, semoga kau sihat sentiasa dan dilindungi ALLAH sentiasa....

Kasih kaulah inspirasiku
Bila sendirian fikiranku buntu
Mengingati dirimu
Dikau tiada lagi di sisiku
Hatiku sayu bertambah pilu

Kasih kau inspirasiku

Kau mengajarku erti kehiduran ini 
Takkan ku lupakan nasihatmu
Kerna ianya berguna untukku

Seringkali aku berdoa pada-Nya

Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Sekiranya ku mendapat pengganti

Ku harapkan insan sepertimu oh kasih
Banyak membantu dan mendorongku
Menjadi hamba yang taat kepada-Nya

Seringkali aku berdoa pada-Nya

Agar tabah menyusuri hidup ini
Ya Allah berilah ku kekuatan
Untuk tempuhi dugaan yang mencabar

Walau dirimu tiada lagi

Tapi hatiku tetap kepadamu
Kenangan bersamamu subur mewangi
Takkan luput dari ingatanku
Takkan luput dari ingatanku

 (^_^) awaklah sahabat saya.....

No comments:

Post a Comment